سیستم جامع مدیریت منابع انسانی آی نو

استقرار سامانه تحت وب مديريت منابع انسانی آی نو تمامی نيازمندی‌های سازمان را در حوزه منابع انسانی دربرگرفته و همچنين به منظور مكانيزه نمودن و بهبود كليه فرآيندهای كسب و كار در حوزه امور پرسنلی؛ مشتمل بر جذب و استخدام، صدور احكام و پرداخت حقوق و دستمزد، كارگزينی، حضور و غياب و ارزشيابی كاركنان، رفاه، مدیریت عملکرد و آموزش با استفاده از راه‌حل يكپارچه‌سازی، تمامی زيرسيستم‌های ياد شده را مديريت می‌کند كه در نهايت كاهش هزينه‌های عملياتی و افزايش محسوس سرعت انجام فرآيندهای مديريت منابع انسانی و بهبود سطح خدمات سازمان را در پی خواهد داشت.
نتايج كاری موردانتظار حاصل از راه‌حل مورد نظر عبارت است از :

  • یکپارچه‌سازی سامانه‌های مدیریت منابع انسانی در سطح شرکت مادر، هلدینگ و شرکت و همچنین تسریع و تسهیل در ارائه خدمات پرسنلی به کارکنان شاغل و بازنشسته
  • کاهش یا حذف عملیات دستی از مراحل جذب و استخدام پرسنل تا مرحله بازنشستگی
  • نظارت دقیق و کنترل عملکرد و وضعیت کارکنان در تمامی حوزه‌های پرسنلی اعم از حضور و غیاب، مرخصی و مأموریت، ترفیعات و انتصابات، کارگزینی، ارزشیابی، مدیریت عملکرد، آموزش، رفاه و …
  • افزایش محسوس و منطقی سرعت و کیفیت انجام فرآیندهای مختلف منابع انسانی
  • کاهش محسوس و منطقی هزینه‌های پرداختی جاری منابع مختلف ( شامل: منابع انسانی، تجهیزات و دستگاه‌های مختلف و …) استفاده شده
معماری سيستم

شرکت آلتین فناور آینده نو محصولات و پروژه‌­های خود را بر اساس معماری MVC ،کاملاً تحت وب و سرویس­‌گرا توسعه می­‌دهد. توسعه محصولات براساس متد Agile بوده و با کمک گرفتن از  قابلیت­‌های موجود در IIS، تکنیک توزیع بار (Load Balancing) در سطح وب سرور، فراهم ­خواهد شد. لازم به ذکر است توزیع بار، تنها در صورت بالا بودن ترافیک ورودی، موردنیاز خواهد بود و برای شرایط نرمال با تعداد معمول کاربران ضروری نیست.

متدولوژی تحليل و طراحي

 تحلیل و طراحی نرم‌افزارها بر اساس متدولوژی RUP و به زبان UML و با استفاده از ابزار Enterprise Architect انجام می‌­شود. پیاده‌سازی نرم‌­افزارها براساس .NET و Angular می‌باشد.

شایان ذکر است؛ افراد خاصی در شرکت مسئولیت دنبال کردن آخرین تغییرات حوزه نرم‌افزار را در دنیا دارند که بلافاصله بعد از ارائه هر محصول یا تکنولوژی جدید، آن را بررسی کرده و کلاس‌های آموزشی برای کل کارکنان شرکت برگزار می‌نمایند.

ابزارها و فناوری های مورد استفاده
  1. رابط کاربری، ساده و محیط برنامه کاربرپسند می‌­باشد.
  2. استفاده در شبکه اینترانت و اینترنت بدون محدودیت در تعداد کاربران.
  3. دسترسی به کلیه زیرسیستم‌­ها از طریق صدور مجوز می­‌باشد. دسترسی­‌ها در سیستم به صورت زیر تعریف می­‌شوند:

–  امکان دسترسی به سیستم براساس گروه­‌های کاربری تعریف شده

– امکان تعریف مجوز دسترسی براساس نقش­‌ها

– امکان تعریف مجوز دسترسی برای انواع کاربران

– امکان ثبت لاگ کاربران (تمامی اعمالی که کاربران در سیستم انجام می­‌دهند ثبت و نگهداری می­‌گردند)

  1. کلیه بخش‌های سیستم دارای راهنما جهت سهولت استفاده کاربران می­‌باشد.
  2. کارگزار شبکه : Microsoft Windows Server 2016
  3. مدیریت پایگاه داده Microsoft SQL Server 2014 یا بالاتر
  4. کارگزار وب IIS 8.0 یا بالاتر
  5. زبان برنامه سازی : C#
  6. تکنولوژی وب استفاده شده ASP.NET می‌­باشد.
  7. تکنیک طراحی و پیاده‌سازی : براساس معماری MVC
  8. تمامی زیرسیستم‌­ها به صورت یکپارچه با یکدیگر در تعامل بوده و تبادل اطلاعات بین آن‌ها بصورت خودکار انجام می‌­گردد.
  9. انعطاف‌پذیر بودن سیستم در تهیه انواع گزارشات ساده و پیچیده.
  10. رابط تهیه گزارشات فارسی بوده و امکان اعمال انواع شرط­‌های ساده و پیچیده را دارد.
  11. قابلیت انتقال نتیجه گزارشات به فرمت‌های Excel, pdf .

مدیریت سیستم

  • کلیه فرآیندهای مربوط به راهبری سیستم، تعیین ساختارهای گروه قوانین در مجموعه‌ها و هلدینگ‌ها و اطلاعات پایه موردنیاز همه ماژول‌ها و سیاست‌گذاری در نقش‌ها و گروه‌های کاربری از جمله مواردی هستند که در این ماژول مدیریت می‌شوند.
بیشتر

جذب و استخدام

  • شناسایی متقاضیانی با دانش لازم، مهارت، توانایی و ویژگی‌های برتر و در حقیقت برنامه‌ریزی و انتخاب کارکنان جدید یکی از دغدغه‌های مدیران منابع انسانی است که سیاست‌گذاری در این حوزه با توجه به اطلاعات جامع از تمامی مشاغل و شاغلین سازمان صورت می‌پذیرد.
بیشتر

تشکیلات و ساختار سازمانی

  • معرفی سطوح مختلف و درخت‌واره چارت سازمانی در قالب هلدینگ‌ها، شرکت‌ها، واحدهای سازمانی، پست‌های سازمانی و جايگاه سازمانی و پارامترهای حکمی مرتبط و نگهداری تاريخچه تغييرات چارت سازمانی، امکان تعريف شرايط پست‌ها.
بیشتر

شناسنامه شغل

  • کلیه اطلاعات مربوط به مشاغل براساس مدل G20 و Onet در این بخش به صورت نظام‌مند با قابلیت تعریف و وزن‌دهی به هر یک از آیتم‌ها مطابق نظام‌های متفاوت و آیین‌نامه‌های کسب و کارهای مختلف و قابلیت استفاده در احکام کارگزینی، آموزش، مدیریت عملکرد، …. و استخراج امتیاز شغل جهت تبدیل به ضریب ریالی در نظام‌های پرداخت.
بیشتر

پرسنلی

  • ثبت و نگهداری کلیه اطلاعات پرسنلی اعم از شخصی و شغلی می‌باشد. به عبارت دیگر پرونده هر پرسنل از بدو استخدام تا زمان‌وارهایی از شرکت در بخش‌های مختلف به شکل نظام‌مند نگهداری و به روز می‌گردد تا اطلاعات مورد نیاز سایر سیستم‌ها را در خصوص شاغلین تأمین نماید.
بیشتر

احکام کارگزینی

  • صدور احکام کارگزینی مبتنی بر اطلاعات مختلف موجود برای هر پرسنل مطابق با نظام‌های پرداختی شرکت‌های خصوصی و دولتی و روشی منطقی و مکانيزه برای اجرای عمليات مربوط به طبقه‌بندی مشاغل و صدور احکام کارگزينی و کنترل اين عمليات است.
بیشتر

کارکرد پرسنل (حضور و غیاب)

  • امکان ثبت ورود و خروج کارمندان و کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها، طراحی شیفت‌های کاری شرکت، گروه‌های کاری، تایم شیت مجزا  برای هر کارمند، … . هم‌چنین می‌توان حضور و غیاب کارکنان را با قابلیت‌های منعطف و موتور قوانین کنترل و مدیریت کرد.
بیشتر

رفاهی

  • خدمات رفاهی از مباحث بنيادی مديريت منابع انسانی امروزی بوده و نقش پررنگ و تأثيرگذاری را در شكل‌گيری انگيزه‌های مثبت، افزایش پتانسيل و بهبود عملكرد يک سازمان ايفا می‌كند. مدیریت صحیح خدمات رفاهی پرسنل با توجه به معیارهایی که از سوی سازمان تعریف می‌گردد و ارائه این خدمات به صورت عادلانه و به موقع یکی از بزرگترین چالش‌های واحد رفاهی هر سازمان می‌باشد.
بیشتر

اتوماسیون تغذیه 

  • با توجه به پارامترهای سلامتی و ذائقه شخصی پرسنل و محدودیت‌های مالی موجود در شرکت و کیفیت غذاهای تهیه شده و …. برای اینکه کمک کنیم پرسنل بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند؛ راهکارهایی تعریف شده که به‌وسیله‌ی آن بتوانند کنترل دقیق و هوشمندانه‌ و رضایت پرسنل را روی تهیه‌ و توزیع غذا داشته باشند.
بیشتر

حقوق و دستمزد (جبران خدمات)

  • ساده‌سازی و اتوماتیک ساختن فرآیند پرداخت حقوق کارمندان و پیاده‌سازی انواع نظام‌های پرداخت برای انواع استخدام‌ها و یکپارچه کردن کلیه کسورات و مزایا از سیستم‌های مختلف و ارائه فایل‌های خروجی به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف هدف نهایی این ماژول است.
بیشتر

کارتابل (پیشخوان)

  • امکان برقراری ارتباط کليه پرسنل سازمان با واحدهای مرتبط با منابع انسانی از طريق ميز کار الکترونيکی (کارتابل) کارکنان (طبق گردش کار تعاملات بين ميز الکترونيکی کارکنان و زيرسيستم های جامع مدیریت منابع انسانی آی نو)، در واقع کلیه خدماتی که مدیران و پرسنل می‌توانند به شکل الکترونیکی در حوزه‌های مختلف منابع انسانی دریافت کنند. قابلیت‌های ذکر شده در این ماژول در اپلیکیشن موبایل (تلفن همراه) نیز موجود بوده و مدیران و پرسنل می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به سیستم با تلفن همراه خود کارتابل (پیشخوان) را مشاهده و به روز نمایند.
بیشتر

پرونده الکترونیکی

  • هر یک از پرسنل به عنوان کاربر می‌توانند به مجموعه نظام‌مندی از اطلاعات خود که در کلیه بخش‌های منابع انسانی ذخیره شده، نظارت و دسترسی داشته باشند.
بیشتر

ایمنی و بهداشت (پرونده سلامت کارکنان)

  • مدیریت ایمنی و بهداشت مؤثر، دانش چگونگی شناسایی و کنترل خطرات و به کار بردن اصول مدیریتی كلیدی در سازمان است؛ به‌گونه‌ای كه كاركنان به صورت ایمن و بی‌خطر كارشان را انجام دهند.
بیشتر

آموزش کارکنان

  •  استقرار فرآیند آموزش براساس استاندارد ISO10015  كه يک استاندارد معتبر و اثربخش جهانی می‌باشــد؛ مؤثرترین راه در خصوص افزايــش كيفيت و پایش و اندازه‌گیری اثربخشی فـرآیند آموزش است.
بیشتر

مدیریت عملکرد

  • مدیریت عملکرد در واقع راهبردی در مورد موضوعات گسترده پیرامون کسب و کار است. هدایت سازمان بدون توجه به عملکرد همانند هدایت کشتی بدون توجه به ابزار ناوبری است. لذا برای هدایت مناسب سازمان ابتدا بایستی بدانیم عملکرد چیست و چگونه می‌توانیم عملکرد را بازرسی، سنجش، نظارت و ارزیابی کنیم. نرم‌افزار مدیریت عملکرد آی نو بر اساس مدل آرمسترانگ و محاسبات فازی در تبدیل عبارات کلامی و الگوبرداری از نظام‌های مدیریتی سطح اول جهان طراحی و پیاده‌سازی شده است.
بیشتر

مدیریت دانش

  • مدیریت دانش فرآیندی است که از طریق آن سازمان‌ها اطلاعات نظام‌مند جمع‌آوری‌شده خود را در خصوص روش انجام کارها به کار می‌گیرند. اين كه چه دانشی در كجا و تا كی باقی بماند و اين نگهداری چگونه باشد كه قابليت بازيـابی حداكثری فراهم شود، شامل فرآيندهای نگهداری دانش  می‌گردد. مدیریت دانش یعنی ایجاد فرآیندهای لازم برای شناسایی و جذب داده، اطلاعات و دانش‌های موردنیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی و انتقال آن‌ها به تصمیم‌ها و اقدامات سازمان و افراد.
بیشتر

نظام پیشنهادات

  • توسعه توانایی‌های فردی و ايجاد خلاقيت در كاركنان از طريق ارج نهادن به پيشنهادات منطقی آنان و به طور کلی زمینه‌سازی برای تحقق، ارتقای بهره‌وری، بهبودسازی و تأمین رضایت کارکنان و ارتقای آگاهی مديران ميانی و ارشد درخصوص كار و تخصص‌های كاركنان.
بیشتر

انضباط کار

  • انضباط کاری، مفهومی بدیهی در هر سازمان و شرکتی است. همه‌ی کارکنان سازمان، در هر جایگاهی که باشند، باید خود را با قوانین و مقررات آن تطبیق دهند. این امر از بروز هرج‌و‌مرج در محیط کاری جلوگیری کرده و دستیابی به اهداف سازمان را آسان‌تر می‌سازد.
بیشتر

پرسشنامه و نظرسنجی

  • طراحی انواع پرسشنامه و نظرسنجی برای ماژول‌ها و فرآیندهای مختلف با قابلیت هوشمندسازی پرسشنامه و استعدادسنجی با یازده نوع سوال و امکان انتشار در جامعه آماری‌های مختلف.
بیشتر

آیین‌نامه و بخشنامه

  • کلیه آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مصوب داخل و خارج سازمان با تعیین سطح دسترسی‌های مختلف در این ماژول دسته‌بندی و بارگذاری می‌گردند.
بیشتر

پایان خدمت (تسویه حساب)

  • کلیه فرآیندهای مربوط به وارهایی پرسنل به هر دلیل (از کار افتادگی، استعفا، پایان قرارداد، بازنشستگی، فوت و …) در این بخش انجام می‌پذیرد.
بیشتر

آلارم

  • امکان طراحی انواع آلارم‌ها و هشدارها نسبت به شرایط خاص اطلاعات در ماژول‌های مختلف و امکان ارسال آن‌ها به کاربران مختلف یا شروع یک گردش کار به صورت خودکار.
بیشتر

ارتباط با مدیران و مشاوران

  • با امکانات موجود در این ماژول هریک از مدیران و مشاوران سازمان می‌توانند زمان‌هایی را که در برنامه‌ریزی‌های خود جهت ارتباط با پرسنل در نظر گرفته‌اند را مشخص کنند و امکان رزرو این بازه‌های زمانی برای سایر پرسنل باشد.
بیشتر

اسناد

  • سرعت دسترسی به اسناد و اطلاعات در اکثر سازمان‌ها، شركت‌ها و مراكز اطلاعاتی برای ایجاد، نگهداری و مراجعه سریع و آسان به گونه‌های مختلف اطلاعات، امکان ایجاد دسترسی با توجه به ماهیت اسناد، طبقه‌بندی اطلاعات و تعریف اسناد جدید با ماهیت جدید برای هریک از فرم‌ها، امکان گزارش‌گیری از اسناد موجود و … از جمله نیازهای اساسی در هر یک از حوزه‌ها می‌باشد.
بیشتر

راهبردهای منابع انسانی

  • مدیریت راهبردی، فرآیندی است که در آن برنامه‌ریزی راهبردی صورت گرفته و طراحی کامل در راستای پیاده‌سازی راهبردها و نیز کنترل و ارزیابی آن‌ها ارائه می‌گردد. الگوی برنامه‌ریزی راهبردی از بخش مقاصد آرمانی شروع می‌شود که شامل : مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌هاست.
بیشتر

برنامه‌ریزی عملیاتی

  • برنامه عملیاتی یک نقشه و برنامه عملیاتی دقیق است که اقدامات لازم برای رسیدن به هدف را به صورت کامل و جامع ترسیم می‌نماید. تولید یک طرح عملیاتی معمولاً به‌صورت گام به گام ترسیم شده و گروه یا فرد را برای رسیدن به هدف غایی هدایت می‌نماید.
بیشتر

پورتال و فرهنگ سازمانی

  • امکان انتشار اطلاعات در دو حالت عمومی و خصوصی در سطح سازمان و امکان ثبت اطلاعیه‌ها، دریافت رزومه و …. .
بیشتر

گزارش‌ساز پویا و هوشمند

  • موتور گزارش‌ساز برای تهیه گزارشات متنوع و موردنیاز از سیستم جامع مدیریت منابع انسانی آی نو می‌باشد. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود به انواع پایگاه‌ داده‌های Oracle ،SQL Server ،Access ،Excel متصل شده و روی هر پایگاه داده، گزارش‌ها و داشبوردهای متنوع مدیریتی موردنظرتان را ایجاد نمایید.
بیشتر

موتور گردش کار

  • موتور گردش کار یک ابزار قدرتمند تحت وب است که امکان طراحی انواع مختلف فرآیندهای موردنیاز  فرم درخواست‌ها (به عنوان مثال فرآیند درخواست مرخصی و …) با استفاده از علائم کاربردی BPMN2 از طریق این ماژول انجام می‌گردد تا گردش فرم مطابق فرآیند طراحی شده صورت پذیرد.
بیشتر

داشبورد

  • امکان طراحی انواع گزارشات به صورت نموداری مطابق شاخص‌های سازمان برای سطوح مختلف مدیریت با امکان شخصی‌سازی برای هریک از مدیران و الویت‌بندی و امکان مشاهده یک گزارش در نمودارهای مختلف به دلخواه کاربر. بعد از ساخت نمودارها، می‌توانید نمودارهای مرتبط به هم را در یک صفحه قرار داده و با قرار دادن نمودارها در کنار هم، نقاط قوت و ضعف را در شاخص‌ها مشاهده کنید.
بیشتر

طبقه‌بندی مشاغل

  • استانداردسازی مشاغل، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه  مطابق قوانین کار و تعریف عامل‌های قانونی احکام کارگزینی، اطلاعات مربوط به هر یک از مشاغل و شاغلین در این بخش طراحی و پیاده‌سازی شده است.
بیشتر

ارزیابی عملکرد

 

  • عملکرد به معنای تلاش کارکنان برای به انجام رساندن کارشان یا دستیابی به اهداف تعیین‌شده است. هر شغلی مسئولیت‌هایی را به همراه دارد که باید طبق استانداردهای تعریف‌شده انجام شوند. تعیین، سنجش و نمره‌دهی استانداردهای عملکرد را ارزیابی عملکرد می‌نامند. این کار کمک می‌کند تا صلاحیت، خصوصیات، کیفیت، مهارت، ظرفیت و پتانسیل بالقوه‌ی کارکنان برای آینده مشخص شود.
بیشتر